Groepsindeling schooljaar 2023-2024
Welkom op de groepspagina van groep 1/2a
De groep van juf Akke en juf Femke
Nieuw Thema
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 1/2b
Welkom bij de groep van juf Marjan, juf Annet en juf Zwany
🐿🦔🍁🍂 Nieuw Thema 🍂🍁🦔🐿
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen ✂️
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ 🥳 Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema ❤️🍁
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 1/2c
De groep van juf Wieteke, juf Petra en juf Femke
🐿🦔🍁🍂 Nieuw Thema 🍂🍁🦔🐿
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen ✂️
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ 🥳 Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema ❤️🍁
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 3a
De groep van juf Karin
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 3b
De groep van juf Finja en juf Stijnie
De eerste weken in groep 3B
De eerste weken zitten er alweer op. Wat hebben we al veel geleerd! Samen hebben we regels opgesteld en doen we in de klas spelletjes en oefeningen om elkaar beter te leren kennen. Het is best veel: ineens werken we aan tafel en leren we de eerste letters! We bewegen veel bij het aanleren van de letters en bij het rekenen. We werken veel in circuit waarbij we de I-pad soms ook gebruiken. Via Parro krijgen de ouders veel foto’s te zien en verslagjes te lezen.
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 4
De groep van juf Margriet en juf Zwany
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 5
De groep van juf Sanne El en juf Marieke
Juf Anita (onderwijsassistente) is maandag t/m woensdag aanwezig in de groep.
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 6
De groep van juf Annagreet
Een dag in ….
Kijk hieronder voor een filmpje over een dag in groep 6!
Buitenlesdag
Tijdens de buitenlesdag hebben we de les spelling, engels, gym en tekenen buiten gedaan! Een hele fijne dag met heerlijk weer! Hieronder een kleine impressie van de clinic fierljeppen!
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 7
De groep van juf Petra
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 8a
Stamgroep 8a: meester Erwin en juf Lida
Stamgroep 8b: juf Christien en juf Marieke
Juf Lianne (pedagoog) aanwezig op maandag en dinsdag.
Stagiaires: Juf Alieze (maandag en dinsdag) en meester Richard (maandag t/m vrijdag)
Verkeersbrigadiers
Week 34: Tristan, Steffen, Tycho, Matthijs
Week 35: Alice, Jesper, Nynke, Wiebe
Week 36: Swen, Lieke, Jantina, Lucas
Week 37: Bente, Jorn, Jildou, Timo
Buitenlesdag
We mochten fierljeppen. Wat was dat leuk! Daarnaast hebben we ook buiten geoefend met de categorieën van spelling.
Wereldgodsdiensten in het Frysk
Mevrouw Sterrenburg van het Liudger komt elke week lesgeven in groep 8. Zij vertelt in het Frysk over wereldgodsdiensten.
Wiskunde en beeldende vorming
Vandaag kreeg de ene helft van de groep een wiskundeles van mevrouw van der Wal. Zij is docent wiskunde op het Liudger. De andere helft kreeg beeldende vorming en mocht aan de slag met een fantasie eiland.
Samenwerken tijdens de gymles
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 1/2a
De groep van juf Akke en juf Femke
Nieuw Thema
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 1/2b
Welkom bij de groep van juf Marjan, juf Annet en juf Zwany
🐿🦔🍁🍂 Nieuw Thema 🍂🍁🦔🐿
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen ✂️
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ 🥳 Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema ❤️🍁
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 1/2c
De groep van juf Wieteke, juf Petra en juf Femke
🐿🦔🍁🍂 Nieuw Thema 🍂🍁🦔🐿
Vandaag beginnen we aan een nieuw thema: ‘het herfstbos en de bosdieren’
Onderzoeksactiviteiten
We maken een wandeling en gaan op zoek naar sporen van de herfst in de natuur. Op het digibord bekijken we de foto’s die gemaakt zijn door jullie. Welke kenmerken van de herfst kunnen we ontwaren?
We bestuderen de zaadjes en blaadjes van de esdoorn en we gaan het presenteren oefenen. In de laatste week van het thema ‘het herfstbos en de bosdieren’ houden we een tentoonstelling. De kleutergroepen mogen in elkaars klas de kunstwerken van elkaar bewonderen.
Constructieactiviteiten
Dit thema knutselen we er lustig op los: we maken bijvoorbeeld een herfstslinger van kralen en herfstbladeren en we maken een bosdier en gebruiken daarvoor de prikpen en de schaar om het knippen te oefenen ✂️
Rekenen
Centraal staan de cijfers 3 en 13. Tijdens de rekenlessen gebruiken we herfstmaterialen om te tellen en leren we wegen met de grote weegschaal. We oefenen het (na)bouwen door voor de herfstdieren holletjes en huisjes te maken. We herhalen de dagen van de week en andere vormen van tijd. Aan de hand van de verschillende kleuren herfstbladeren oefenen we de kleuren.
Taal
Centraal staat het prentenboek ‘Lou in het herfstbos’, geschreven door Kathleen Amant. Vrijdag vieren we het feest van de letter ‘m’ van ‘muis’ en ‘mol’ 🥳 Dit is de letter waar we dit thema over werken.
Verder oefenen we onder andere het vertellen en presenteren. Daarom introduceren we de vertelhond en de presenteerstoel.
En verder…
We zingen liedjes over de herfst, leren English en Frysk, we halen buiten een frisse neus en spelen in het speellokaal, we werken uit trefwoord en ontdekken nieuwe dingen als we spelen in de klas.
Kortom: genoeg te doen! We hopen op een leerzaam thema ❤️🍁
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 3a
De groep van juf Karin
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 3b
De groep van juf Finja en juf Stijnie
De eerste weken in groep 3B
De eerste weken zitten er alweer op. Wat hebben we al veel geleerd! Samen hebben we regels opgesteld en doen we in de klas spelletjes en oefeningen om elkaar beter te leren kennen. Het is best veel: ineens werken we aan tafel en leren we de eerste letters! We bewegen veel bij het aanleren van de letters en bij het rekenen. We werken veel in circuit waarbij we de I-pad soms ook gebruiken. Via Parro krijgen de ouders veel foto’s te zien en verslagjes te lezen.
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 4
De groep van juf Margriet en juf Zwany
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 5
De groep van juf Sanne El en juf Marieke
Juf Anita (onderwijsassistente) is maandag t/m woensdag aanwezig in de groep.
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 6
De groep van juf Annagreet
Een dag in ….
Kijk hieronder voor een filmpje over een dag in groep 6!
Buitenlesdag
Tijdens de buitenlesdag hebben we de les spelling, engels, gym en tekenen buiten gedaan! Een hele fijne dag met heerlijk weer! Hieronder een kleine impressie van de clinic fierljeppen!
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 7
De groep van juf Petra
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.
Welkom op de groepspagina van groep 8a
Stamgroep 8a: meester Erwin en juf Lida
Stamgroep 8b: juf Christien en juf Marieke
Juf Lianne (pedagoog) aanwezig op maandag en dinsdag.
Stagiaires: Juf Alieze (maandag en dinsdag) en meester Richard (maandag t/m vrijdag)
Verkeersbrigadiers
Week 34: Tristan, Steffen, Tycho, Matthijs
Week 35: Alice, Jesper, Nynke, Wiebe
Week 36: Swen, Lieke, Jantina, Lucas
Week 37: Bente, Jorn, Jildou, Timo
Buitenlesdag
We mochten fierljeppen. Wat was dat leuk! Daarnaast hebben we ook buiten geoefend met de categorieën van spelling.
Wereldgodsdiensten in het Frysk
Mevrouw Sterrenburg van het Liudger komt elke week lesgeven in groep 8. Zij vertelt in het Frysk over wereldgodsdiensten.
Wiskunde en beeldende vorming
Vandaag kreeg de ene helft van de groep een wiskundeles van mevrouw van der Wal. Zij is docent wiskunde op het Liudger. De andere helft kreeg beeldende vorming en mocht aan de slag met een fantasie eiland.
Samenwerken tijdens de gymles
De Gouden weken
Uw kind zit op school om allerlei dingen te leren en te ervaren. Maar wat is verder ook belangrijk voor de ontwikkeling van uw kind?
Onderzoek wijst uit dat het essentieel is voor kinderen om een aantal vaardigheden goed te beheersen. Dat zijn: besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken.
Als kinderen weten waar ze goed in zijn en waar hun grenzen liggen, hun (heftige) emoties zelf kunnen reguleren, zich kunnen inleven in anderen, vriendschappen kunnen onderhouden en verantwoorde keuzes kunnen maken, zijn ze veel beter in staat om succesvol te kunnen meedoen aan onze samenleving. En precies die vaardigheden ontwikkelen we op onze school o.a. met behulp van de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Aan het begin van het nieuwe schooljaar besteden we veel aandacht aan de groepsvorming. We noemen deze eerste weken de Gouden weken. Door middel van spelletjes leren we elkaar kennen en stellen we samen groepsregels op (die we allemaal belangrijk vinden).
De rest van het schooljaar besteden we elke week aandacht aan het sociaal-emotioneel leren. In de groep kunt u de Kwink van de week zien hangen. Deze Kwink van de week geeft aan welk onderwerp er centraal staat.